Tänään oli erityisen vaikea päivä, siis heti sen jälkeen kun olin päässyt töistä. Vaimo on nimittäin lomalla ja joutuu nyt sitten lusimaan kotona, kun minä poika se vaan saan käydä töissä. Niin miksikö näin? No eihän siellä kotona ole juuri mitään tekemistä, kun on lomalla. Olen kyllä yrittänyt keksiä kaikkea kivaa, kuten esimerkiksi sen, että olisimme mökillä ja kävisin sieltä töissä, mutta vaimo ei uskalla jäädä mökille päiväksi yksin, koska se on maalla ja meren rannalla. Mökki on kyllä autotienpäässä ja lähellä on naapureita, mutta entä jos karhu tai jokin muu peto.....niin.
    No, tänään vastailin taas niihin kysymyksiin, mitä voisi tehdä lomalla kaupungissa. Tai oikeastaan vaimoni kysyi mitä minä tekisin jos hän olisi töissä ja minä lomalla kaupungissa. Kerroin hänelle meneväni ensin aamupäivällä vaikkapa kirjastoon, sitten kävisin kaljalla jossain miellyttävässä ulkojouttolassa ja ehkä siitä jatkaisin matkaani kauppahallin kautta kotiin, jossa valmistaisin hänelle makoisan ilta-aterian tuoreista ruoka-aineista. Sitten siivoisin, pyykit koneeseen ja pian olisikin jo iltakahvien vuoro kerrosvoileipien kera....
    Tässä kohtaa jouduin poistumaan paikalta ja väistämään emännän puukonteräviä katseita. Anteeksi.